شبیه سازی دو بعدی فوتبال
شبیه سازی دو بعدی فوتبال یکی از قدیمی ترین گرایش های ربوکاپ بوده که هر ساله در مسابقات بین المللی ربوکاپ و همچنین مسابقات open کشور های مختلف برگزار می گردد.
در این لیگ تیم ها باید 11 بازیکن و یک مربی را شبیه سازی کرده و این 11 بازیکن یک تیم فوتبال را تشکیل داده و با تیم های دیگر به مسابقه می پردازد.
در حین مسابقه هیج کنترلی روی بازیکن ها وجود نداشته و بازیکن ها باید با توجه به دانشی که توسط تیم ها برای آنها نوشته شده است به بازی بپزدازند.
بیشتر تیم ها ی شرکت کننده برای کد نویسی تیمشان از زبان ++c استفاده می کنند .
داور مسابقه نیز یک برنامه کامپیوتری می باشد که به آن سرور مسابقات می گویند در واقع بازیکنان دستورات را برای سرور مسابقات ارسال کرده و سرور بعد از دریافت پیام دستورات را اجرا میکند.( البته داور انسانی نیز برای کنترل تیم ها و … وجود دارد )
علاوه بر اینها یک برنامه دیگر وظیفه نمایش مسابقه را دارد تا بازی فوتبال تیم ها را به نمایش در بیاورد. شاید تصور اینکه دانش آموزان بتوانند در این سطح از دانش برنامه نویسی قرار بگیرند کمی دور از ذهن باشد اما هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان در این مسابقات شرکت می کنند.
- آموزش مفهومی برنامه نویسی به صورت عملی
- تسلط بر یکی از زبان های برنامه نویسی ( ++c )
- شناخت انواع سیستم عامل ها و کار با سیستم عامل لینوکس
- پرورش خلاقیت
- بالا بردن قدرت حل مسئله
- افزایش اعتماد به نفس
- آموزش الکوریتم های هوش مصنوعی
- آموزش تفکر الگوریتمی
- آموزش کار گروهی
- تقویت قدرت حل مسئله
- تقویت دقت و هوش ریاضی
- تقویت تمرکز و کمک به مهار استرس
- تقویت مهارتهای اجتماعی
دانش آموزان در بتدا برنامه نویسی ++c را آموزش می بینند در طی دوره آموزشی دانش آموزان در هر جلسه موضوعات جدیدی را در کلاس آموزش دیده و دبیر مربوطه تعدادی سوال برنامه نویسی را با توجه به موضوع تدریس شده برای دانش آموزان حل کرده سپس سوالاتی را برای دانش آموزان مزرح کرده تا آنها در کلاس به حل سوالات بپزدازند و بعد دانش آموزان راه حل های حود را به اشتراک می گزارند تا با روش های حل یکدیگر آشنا شوند.
دوره آموزش ++c نود و شش ساعت می باشد .
در ادامه دانش آموزان باید سیستم عامل لینوکس را نصب کرده و کار با سیتم عامل لینوکس شروع می شود پس از یاد گیری کار با سیستم عامل لینوکس نوبت به نصب برنامه های مورد نیاز برای شبیه سازی دو بعدی رسیده و پس از نصب ملزومات لازم وارد قسمت بعدی یعنی پیاده سازی تیم ها خواهیم شد.
مدت زمان لازم در این مرحله 12 ساعت می باشد.
در ادامه یک تیم توسط دبیر در کلاس به صورت مختصر پیاده سازی شده و دانش آموزان همراه دبیر این تیم را پیاده سازی میکنند و بعد از اتمام این مرحله تیم های دانش آموزی شکل گرفته و تیم ها شروع به پیاده سازی استراتژی ها و الگوریتم ها خود می کنند در این قسمت دبیران فقط در صورت به وجود آمدن مشکل راهنای تیم دانش آموزی می باشند.
و این پروسه تا زمان مسابقات ادامه دارد.
جهت آماده سازی دانش آموزان در مسابقات لیگ حذفی به صورت هفتگی برگزار میگردد تا دانش آموزان خود را برای مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران آماده کنند.
جهت شرکت در لیگ هفتگی بر روی لینک زیر کلیک کرده و اطلاعات مورد نظر را وارد کنید.